Obchodní podmínky

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydány dle § 1751 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a upravují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího při prodeji zboží prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
  2. Prodávajícím je:
    PROTETIKA – OSTRAVA, s.r.o.
    IČ: 63322862
    DIČ: CZ63322862
    Sídlo: Červeného kříže 1755/7, 702 00 Ostrava
    Kontaktní údaje:
    E-mail: info@protetika-ergona.cz
    Telefon: +420 731 764 157
    Web: www.ergonashop.cz (doména e-shopu)
    (dále jen „prodávající“).
  3. Kupujícím je fyzická osoba, která uzavírá kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel (dále jen „kupující“).
  4. Kupní smlouva je uzavírána prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webových stránkách prodávajícího (dále jen „internetový obchod“).
  5. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání mezi prodávajícím a kupujícím mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

II. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně popisu a hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivých produktů v katalogu internetového obchodu.
  2. Ceny zboží jsou uvedeny včetně všech daní (vč. DPH), poplatků a nákladů na doručení, pokud není v popisu produktu uvedeno jinak.
  3. Ceny zboží platí po dobu, kdy jsou zobrazeny v internetovém obchodě, není-li sjednáno jinak.
  4. Prezentace zboží v katalogu je pouze informativní; prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu na zboží pouze na základě jeho zobrazení.
  5. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží.
  6. Slevy z kupní ceny nelze kombinovat, pokud prodávající s kupujícím nesjednají jinak.

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití dálkových komunikačních prostředků (internet, telefon) hradí kupující sám, dle základních sazeb jeho poskytovatele.
  2. Objednávku zboží může kupující provést:
    • prostřednictvím zákaznického účtu (registrovaní uživatelé), nebo
    • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  3. Při objednávce si kupující vybírá zboží, množství, způsob platby a doručení.
  4. Před odesláním objednávky může kupující údaje zkontrolovat a změnit. Odesláním objednávky potvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami.
  5. Prodávající potvrdí přijetí objednávky automatickým e-mailem na adresu kupujícího. Toto potvrzení není uzavřením smlouvy.
  6. Pokud prodávající nemůže splnit požadavky objednávky, zašle kupujícímu pozměněnou nabídku, která je novým návrhem kupní smlouvy.
  7. Kupní smlouva vzniká až doručením potvrzení o odeslání zboží na e-mail kupujícího (tzv. expediční potvrzení).
  8. Kupující může objednávku zrušit kdykoli do doručení expedičního potvrzení, a to telefonicky nebo e-mailem.
  9. V případě zjevné chyby v ceně zboží (technická chyba) není prodávající povinen dodat zboží za chybně uvedenou cenu. Prodávající informuje kupujícího a nabídne opravenou cenu. Kupní smlouva vzniká až souhlasem kupujícího s touto nabídkou.

IV. Zákaznický účet

  1. Po registraci má kupující přístup ke svému zákaznickému účtu, kde může provádět objednávky.
  2. Kupující je povinen uvádět správné a pravdivé údaje a aktualizovat je v případě změn.
  3. Přístup k účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o těchto údajích.
  4. Kupující nesmí umožnit třetím osobám využívání svého účtu.
  5. Prodávající může zrušit účet při jeho delším nevyužívání nebo při porušení povinností kupujícího.
  6. Přístup k účtu může být dočasně omezen z důvodu údržby.

V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Kupující může uhradit cenu zboží a náklady na dodání:
    • v hotovosti na dobírku, nebo
    • platební kartou.
  2. Kupní cena a náklady na dodání jsou splatné nejpozději při převzetí zboží, pokud není sjednáno jinak.
  3. Prodávající nevyžaduje zálohu.
  4. Zboží je dodáváno prostřednictvím dopravce nebo osobním odběrem na provozovnách prodávajícího (adresa provozoven je uvedena v objednávce).
  5. Kupující je povinen převzít zboží dle objednávky, jinak nese náklady na opakované doručení.
  6. Při převzetí zboží musí kupující zkontrolovat stav obalu a případné závady ihned oznámit dopravci.
  7. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad bez zbytečného odkladu.
  8. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího zaplacením celé kupní ceny a převzetím zboží.
  9. Riziko škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí nebo okamžikem, kdy měl zboží převzít.

VI. Odstoupení od kupní smlouvy

  1. Kupující, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu.
  2. Právo odstoupit se nevztahuje na některé výjimky uvedené v § 1837 občanského zákoníku, například:
    • zboží upravené dle přání kupujícího,
    • rychle se kazící zboží,
    • zboží v uzavřeném obalu, které bylo z hygienických důvodů otevřeno,
    • dodávku digitálního obsahu bez fyzického nosiče se souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty,
    • a další dle zákona.
  3. Odstoupení od smlouvy musí být zasláno prodávajícímu do 14 dnů ode dne, kdy kupující zboží převzal.
  4. Odstoupení lze zaslat e-mailem na info@protetika-ergona.cz nebo písemně na adresu provozoven.
  5. Kupující vrací zboží do 14 dnů od odstoupení, náklady na vrácení hradí kupující.
  6. Prodávající vrátí kupujícímu peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení, nejdříve však po převzetí vráceného zboží nebo prokázání jeho odeslání.
  7. Zboží musí být vráceno v původním stavu a obalu.
  8. Prodávající může snížit vrácenou částku o hodnotu snížení ceny způsobenou užíváním zboží nad rámec nutný k ověření jeho vlastností.

VII. Reklamace a záruční podmínky

  1. Prodávající odpovídá za vady zboží podle § 2165 a násl. občanského zákoníku.
  2. Záruční doba činí 24 měsíců od převzetí zboží, pokud není u produktu uvedeno jinak.
  3. Kupující je povinen zboží při převzetí zkontrolovat.
  4. Reklamaci lze uplatnit:
    • e-mailem na info@ergona-group
    • písemně na adresu provozovny,
    • telefonicky na +420 731 764 157.
  5. Reklamace musí obsahovat popis vady, datum nákupu a doklad o koupi.
  6. Prodávající vyřídí reklamaci do 30 dnů ode dne jejího uplatnění.
  7. Pokud je reklamace oprávněná, má kupující právo, dle rozhodnutí prodávajícího, na:
    • opravu zboží, nebo
    • výměnu zboží, nebo
    • slevu z kupní ceny, nebo
    • odstoupení od smlouvy.
  8. V případě neuznání reklamace prodávající řádně odůvodnil své stanovisko.
  9. Práva z vadného plnění lze uplatnit také u výrobce nebo dodavatele.

VIII. Ochrana osobních údajů

  1. Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího v souladu s platnou legislativou (zejména zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a nařízením GDPR).
  2. Údaje jsou zpracovávány pouze za účelem plnění smlouvy, zajištění dodání zboží, komunikace a pro marketingové účely, pokud kupující dal souhlas.
  3. Kupující má právo na přístup k údajům, jejich opravu, výmaz nebo omezení zpracování.
  4. Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“, který je dostupný na webu prodávajícího.

IX. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů vyplývajících z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce (ČOI), se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
  1. Spotřebitelé mohou k řešení sporů využít také Platformu pro řešení sporů on-line dostupnou na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr. Tato platforma slouží k řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy uzavřené on-line.
  1. Kontaktním místem pro řešení sporů on-line podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz.
  1. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě platného živnostenského oprávnění. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, provádí v zákonem vymezeném rozsahu Česká obchodní inspekce.

X. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1. července 2025 a nahrazují všechny předchozí verze.
  2. Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky kdykoli měnit. Změny nabývají platnosti jejich zveřejněním na webových stránkách prodávajícího.
  3. Smluvní vztahy se řídí právním řádem České republiky.
  4. Veškeré spory vzniklé ze smlouvy budou řešeny věcně a místně příslušným soudem v České republice.
  5. Kupující má právo obrátit se na Českou obchodní inspekci či jiné orgány dohledu.